מה חשוב לדעת לגבי הדפסה על בלוק עץ?

מה חשוב לדעת לגבי הדפסה על בלוק עץ?

מהי הדפסת עץ ואיך זה עובד?

הדפסת עץ היא טכניקה ישנה שהומצאה בסין עוד במאה ה-3. זוהי טכניקת הדפסת תבליט הכוללת גילוף תמונה לתוך גוש עץ והדפסתה על נייר או חומרים אחרים.

הדפסת עץ היא אחת מטכניקות ההדפסה העתיקות ביותר ונמצאת בשימוש במשך מאות שנים בכל רחבי העולם. הדפסי העץ הראשונים נעשו בסין בסביבות שנת 220 לספירה, אך הם לא היו בשימוש נרחב עד שנת 600 לספירה כאשר הם הפכו פופולריים בקרב נזירים בודהיסטים שרצו ליצור טקסטים דתיים. קוביות עץ שימשו גם ליצירת הדפסים של כל דבר, ממפות ועד כרזות תעמולה פוליטיות.

הדפסת עץ היא טכניקת הדפסת תבליט שהומצאה בסין והתפשטה ליפן, קוריאה ואירופה.

תהליך הדפסת העץ מתחיל בכך שהאמן משרטט תמונה על קרש עץ. ניתן לעשות זאת ביד או באמצעות שולחן אור.

לאחר מכן, האמן מגלף אזורים של הקרש כדי ליצור את התמונה, שמתהפכת כמו תמונת מראה כאשר היא מודפסת.

אותו תהליך חל על גילוף אותיות בגוש העץ, מה שנקרא 'חיתוך'.

על מנת שהדיו יישאר על פני הנייר, יש לעבות אותו במשחת אורז או בחומר אחר לפני שניתן למרוח אותו.

מהו הדפס עץ ואיך הם מיוצרים? (טקסטים מפתח: הדפס עץ, תהליך הדפסת חיתוכי עץ, גוש לינוליאום)

הדפסת עץ היא טכניקה שבה תמונה מגולפת בגוש עץ ומודפסת על נייר.

דפוס עץ הומצא בסין ושימשה לייצור ספרים ותמונות. התהליך כולל גילוף של העיצוב לתוך פיסת עץ, ולאחר מכן העברת העיצוב לנייר על ידי לחיצת העץ אליו. הדפסת עץ קיימת כבר למעלה מ-500 שנה ונמצאת בשימוש עד היום.

הדפסי עץ מבוצעים על ידי לקיחת להב חד, הנקרא אזמל, כדי לחצוב את פני הבלוק כדי ליצור תמונת אינדגליו שניתן להדפיס על נייר. האזמל מעוצב כמו טריז עם צד שטוח אחד כך שהוא יכול לחתוך חומר בצורה נקייה מבלי לקרוע אותו או לנקור גושי עץ.

הדפסת עץ היא טכניקת הדפסת תבליט, שבה האמן מצייר תמונה על גוש עץ ולאחר מכן מדפיס אותה על נייר.

טכניקה זו הומצאה בסין בסביבות המאה ה-7 לספירה. הוא שימש בתחילה להדפסת טקסטים ותמונות בודהיסטיות על נייר, אך עד מהרה התפשט לאזורים אחרים באסיה. תהליך הדפסת חיתוכי עץ דומה לזה של שבלונות, כאשר התמונה נחתכת לתוך משטח העץ לפני צביעתו ולחיצתו על נייר.

האמן מתחיל בדרך כלל בציור קווי מתאר של התמונה הרצויה על פיסת עץ או קרטון. הקצוות החיצוניים נחתכים בעזרת סכין או אזמל כך שהם מעט גבוהים מהאזור הפנימי. בתוך קו מתאר זה, קווים מצוירים קרוב זה לזה כדי ליצור קווים שחורים עבים בהדפס המוגמר. לאחר מכן, אזורים שאינם מסומנים בדיו שחור נחתכים בעזרת סכין או אזמל כך שהם בולטים כרווחים לבנים כשהם מודפסים על נייר.

טיפ 2: ציור עיצוב על הבלוק

טיפ 2: ציור עיצוב על הבלוק
למידע נוסף על תמונה על בלוק עץ ומה חשוב לדעת לגבי הדפסה על בלוק עץ? מומלץ לבקר באתר 10pic.co.il

ציור עיצוב על הבלוק הוא שלב חשוב בעת ההדפסה. זה יעזור לך לקבוע כיצד למקם את החותמת שלך ואיפה לשים דיו. צייר את העיצוב שלך בקלילות עם עיפרון או גיר כדי שניתן יהיה למחוק אותו מאוחר יותר במידת הצורך. זכור, ככל שתכניס יותר פרטים בציור שלך, כך הוא ייראה טוב יותר בעת ההדפסה.

סוג ההדפסה הנפוץ ביותר על גוש עץ הוא הדפסת תבליט, המתבצעת על ידי גילוף של אזורים שאינם חלק מהעיצוב ומריחת דיו על אותם אזורים שהם חלק מהעיצוב.

טיפ 1: בחירת סוג העץ הנכון –

טיפ 2: ציור עיצוב על הבלוק –

טיפ 3: מיקום הנייר

טיפ 4: טכניקות ההדפסה השונות (טכניקות של

בלוקים מעץ הם סוג של הדפסת תבליט. זוהי טכניקה שבה התמונה מוגבהת ולא שקועה כמו שהיא תהיה בהדפס אינטגליו. זה אומר שהדיו לא מכסה את כל פני הבלוק – הוא מכסה רק חלקים ממנו.

ישנן טכניקות הדפסה רבות ושונות שניתן להשתמש בהן על קוביות עץ, אך נתמקד בארבע בלבד. אלה כוללים חיתוך עץ, חריטת עץ, חיתוך לינו ו- chine colle.

ישנן מספר טכניקות הדפסה שונות בהן תוכל להשתמש בעת הדפסה על בלוק עץ. הראשון הוא הדפסת תבליט. טכניקה זו כוללת גילוף של העיצוב בעץ ולאחר מכן מריחת דיו על האזורים השקועים.

הטכניקה השנייה היא הדפסה פלנוגרפית, הכוללת מריחת דיו על שני צידי הנייר, ולאחר מכן הנחתו על משטח שטוח עם צד התמונה כלפי מטה.

הטכניקה השלישית היא הדפסת מסך המחייבת אמן ליצור תמונה על מסך או רשת ולאחר מכן להחיל עליה דיו.

הטכניקה הרביעית היא ליטוגרפיה, המחייבת אמן לצייר או לצבוע את עיצובו על גבי אבן גיר עם צבע על בסיס שמן, לרוב בשני צבעים.

מסקנה: ישנן טכניקות רבות ושונות שניתן להשתמש בהן בעת הדפסה על בלוק עץ ולכולן יש יתרונות וחסרונות בהתאם לצרכי הפרויקט שלך.