חתונה אזרחית למה לא ניתן להתחתן במדינת ישראל

חתונה אזרחית למה לא ניתן להתחתן במדינת ישראל

  • Post author:
  • Post category:כללי

מבוא:

נישואים אזרחיים אינם אפשריים במדינת ישראל. הסיבה לכך היא שחוק השבות הישראלי אינו מכיר בנישואים אזרחיים. הדרך היחידה להתחתן בישראל היא באמצעות טקס דתי.

בישראל הדרך היחידה להתחתן היא דרך הרבנות. הרבנות היא מוסד דתי בעל סמכות שיפוט בלעדית בנושא נישואין וגירושין ליהודים.

נישואין בישראל יכולים להתבצע רק באמצעות הרבנות הראשית לישראל, שהיא גוף דתי בעל סמכות שיפוט בלעדית בנושא נישואין וגירושין ליהודים.

1. הקדמה

המכשול הראשון להתחתן במדינת ישראל הוא הצורך ברישיון מיוחד. זו אינה בעיה עבור אזרחי רוב מדינות המערב, אך היא עלולה להוות מכשול עבור מי שאינו אזרחי.
בכדי לקרוא עוד פרטים מורחבים על חתונה אזרחית למה לא ניתן להתחתן במדינת ישראל מומלץ לגשת לאתר free-wedding.info

המכשול השני להתחתן במדינת ישראל הוא שאין טקסי נישואין אזרחיים. אם תרצו להתחתן במדינת ישראל, תצטרכו להתחתן בדרך של טקס פרטי או להתחתן בחו"ל ולאחר מכן לרשום את נישואיכם במדינה.

נישואים אזרחיים אינם אפשריים במדינת ישראל. זאת בשל העובדה שעל פי ההלכה נישואין יהודיים יכולים להתבצע רק על ידי רב. הרבנות הישראלית אינה מכירה בנישואים אזרחיים ולא תערוך טקסים כאלה.

איך זוג אמריקאי מתחתן במדינת ישראל?

בישראל תהליך הנישואין מסובך יותר מאשר במדינות אחרות. על מנת להתחתן בישראל צריך להיות יהודי ולהיות בעל תעודת זהות ישראלית תקפה.

אבל מה אם אתה לא יהודי?

זוג אמריקאי יכול להתחתן במדינת ישראל על ידי קבלת רישיון נישואין ממשרד החוץ ולאחר מכן הגשת בקשה לנישואין אזרחיים במשרד הרשם הכללי.

על מנת להתחתן בישראל, החוק הישראלי מחייב כי בני הזוג יהיו נוכחים בזמן טקס הנישואין וכי אינם נשואים כעת למישהו אחר.

כדי להתחתן בישראל, זוג אמריקאי צריך למצוא תחילה רב מורשה לערוך נישואין. ניתן לעשות זאת באמצעות חיפוש רב באתר האינטרנט של צהר, שהוא ארגון רבנים מכל זרמי היהדות. לאחר מכן יצטרכו בני הזוג להיפגש עם הרב הזה ולתרגם את המסמכים שלהם לעברית. הם גם יצטרכו מכתב מבית הכנסת או הכנסייה שלהם שיציין שהם רווקים. ברגע שיש להם את המסמכים האלה, הם יכולים לעבור את הטקס.