טיפול בנפגעי חרדה – כל מה שצריך לדעת

טיפול בנפגעי חרדה – כל מה שצריך לדעת

  • Post author:
  • Post category:כללי

חרדה היא תופעה נפוצה וכל אדם ככל הנראה חווה לפחות אפיזודה אחת בחייו של חרדה. יש לה מאפיינים שונים והיא יכולה להגיע במופעים שונים, בעוצמות משתנות, בפרקי זמן משתנים ולהיות מלווה בסימפטומים שונים. כך למשל חרדה נקודתית תתאפיין בתסמינים מסוימים בעוד שהתקף חרדה יאופיין בתסמינים הרבה יותר קיצוניים, באופן חריף ואקוטי.

במיוחד בזמנים האלו, אחרי שנת הקורונה ובעיצומו של מבצע צבעי רחב היקף חרדה כעת היא החולי המרכזי ולמרבה המזל, טיפול בנפגעי חרדה נגיש היום הרבה יותר מאי פעם תוך גישה לשיטות טיפול, כלים ואמצעים שונים להקלה ואף ריפוי של התופעה..

על רקע האזעקות, היירוטים, הפגיעות והסיכונים, החרדה תוקפת את כל האוכלוסייה, בלי להבחין בין מגדר, גיל, צבע, גזע או כל דבר אחר. מטבע הדברים יש אנשים שנמצאים בקבוצות סיכון גבוהות יותר, אלו יתרמו יותר מקבלת טיפול בנפגעי חרדה, בין אם על רקע פוסט טראומתי, ובין אם כתוצאה ממפגש ישיר עם מקור הטראומה שיש לנו בשפע בתקופה האחרונה והיום בכלל.

מידע נוסף על טיפול בנפגעי חרדה

 ישנם כמה כלים מרכזיים שנמצאו כיעילים במיוחד במתן טיפול בנפגעי חרדה כשטיפול תרופתי נמצא יעיל גם הוא ככלי תומך. זה המקום להבהיר שהטיפול התרופתי אינו מרפא את הבעיה של תופעת החרדה, אבל הוא כן משקיט את ההתקפים ומחליש את התופעה באופן משמעותי לכל אורך זמן נטילת התרופה. על מנת לרפא את התופעה ולאפשר קיום בריא ומאוזן לאחר סיום שלב נטילת התרופות מומלץ לשלב את הטיפול התרופתי עם טיפול נפשי מסוג כלשהו.

בעוד שהטיפול הפסיכולוגי פסיכותרפי הוא הטיפול הקונבנציונלי לשילוב בתרופות, חשוב לדעת שהמבחר של מענה לסוגיות של הנפש הוא רחב, מגוון ומציע מגוון הרבה יותר רחב של כלים שונים לרבות כלים של דמיון מודרך, CBT שהוא טיפול התנהגותי קוגניטיבי, טיפול בהיפנוזה, טיפולים הוליסטיים והרשימה עוד ארוכה.

חשוב לדעת שלעיתים לוקח זמן עד שמוצאים את הטיפול הנכון שמתאים ספציפית למטופל ולמבנה הפרטי של הנפש, של האישיות ושל הלך הרוח הפרטי שלו.