הרזיה מהירה – עשו ואל תעשו

הרזיה מהירה – עשו ואל תעשו

  • Post author:
  • Post category:כללי

כולנו חולמים על המשקל המושלם ורק חלק קטן מאתנו שלם ובקבלה עם מה שיש. יחד עם זאת, חלק ארי מאתנו סובל מהשמנה, ובעוד שהשמנה מועטה מאד היא דווקא בריאה, הרי שהגבול הוא דק מאד בין השמנה מועטה שהיא בריאה, לבין השמנה שהופכת להיות לא בריאה. 

עודף שומן משפיע על הגוף והופך אותו חולה, בעוד שירידה במשקל מהווה הרבה פעמים את הריפוי האולטימטיבי לתחלואות רבות שפשוט חולפות מעצמן עם הירידה במשקל. יחד עם זאת, הרזיה מהירה לא תמיד אפשרית וגם לא תמיד נכונה.

הגוף שלנו שואף תמיד להומאוסטזיס. פרושו של דבר הוא איזון מערכתי והדבר משפיע גם על משקל הגוף. בכל רגע נתון יש נקודת איזון של הגוף מבחינת משקל שהיא נקודת הייחוס שהגוף תמיד ישאף אליה. באופן כזה שגם לאחר עליה מהירה במשקל או ירידה מהירה במשקל, הגוף באופן אוטומטי יחזור לנקודת הייחוס אליה הוא רגיל מבחינת משקל.

הרזיה מהירה יכולה להיות יעילה רק באופן שבו היא מאפשרת למערכת מספיק זמן כדי להתרגל למשקל שיהווה נקודת ייחוס חדשה, כלומר לשנות את המשקל בהדרגה שמאפשרת הסתגלות וכמובן תוך שמירה מלאה על בריאות אופטימלית לאורך כל התהליך.

מידע נוסף על הרזיה מהירה בריאה

חשוב לזכור שהרזייה מהירה לרוב מפחיתה קודם כל את מאגר הנוזלים של הגוף שיתאזן בחזרה די מהר. הרזייה דרסטית עלולה להיות לא בריאה, ולכן חשוב מאד מאד להקפיד על לבצע תהליך של הרזיה מהירה רק בליווי של תזונאית או רופאה שיוכלו לשמור על הבריאות לאורך הדרך.

בתהליך הרזיה מהירה והרזיה באופן כללי נוצר שינוי במאגרי הנוזלים ומאגרי הנתרן שלו, והעדר שמירה על וויסות פנימי עלול לגרור נזק בריאותי למערכת. בקרה של איש מקצוע חיונית אם כן, על מנת להבטיח את שמירתו של האיזון והשמירה על הבריאות לאורך המסע המרגש והנפלא של הרזיה מהירה.

חשוב לזכור שבכל תהליך של הרזיה מהירה כוללת הקפדה על כל אבות המזון החיוניים עליהם ניתן לקבל מידע נוסף אצל בעל המקצוע שמלווה את התהליך.